Leveringsvoorwaarden Nordic Office BV
KvK nr.
Betalingscondities en leveringen:
Algemeen
Onderstaande voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding, offerte,
overeenkomst en/of rechtsverhouding tussen Nordic Office BV en een wederpartij
waarop Nordic Office BV deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard
(hierna: de Opdrachtgever), voor zover van deze voorwaarden niet
door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
De toepasselijkheid van door de Opdrachtgever gehanteerde algemene inkoop- of leveringsvoorwaarden wordt hierbij uitdrukkelijk van de hand gewezen.
In het belang van juiste leveringen dienen zowel leverancier als opdrachtgever de orderbevestigingen en afleverbonnen te controleren.
Betaling
Facturen dienen binnen 14 dagen na factuurdatum volledig te zijn voldaan.
Bij een eerste levering aan Opdrachtgever dient een betaling vooraf of een betaling onder rembours te worden voldaan.
Het is de Opdrachtgever niet toegestaan zijn betaling om welke reden dan ook op te schorten dan wel te verrekenen met enig bedrag dat hij van Nordic Office BV te goed meent te hebben.
Alle goederen worden geleverd onder verlengd eigendomsvoorbehoud en blijven onder welke vorm dan ook eigendom van Nordic Office BV, totdat hiervoor de volledige betaling van het factuurbedrag is ontvangen.
Indien Opdrachtgever niet binnen 14 dagen na factuurdatum, dan wel binnen een andere tussen partijen overeengekomen termijn, heeft betaald, is Opdrachtgever van rechtswege in verzuim en is Nordic Office BV gerechtigd om vanaf dat moment de wettelijke rente in rekening te brengen. Alle (buiten)gerechtelijke kosten die Nordic Office BV moet maken om betaling in of buiten rechte te verkrijgen, komen eveneens voor rekening van de Opdrachtgever.
Bij opdrachten boven € 10.000 netto (excl. B.T.W.) geldt de volgende betalingsregeling:
- Betaling bij opdrachtbevestiging 40%
- Het restantbedrag binnen 14 dagen na levering goederen.
Annulering en
aflevering
Bij speciaal bestelde producten, die niet in het standaard Nordic Office “stock”/voorraad assortiment voorkomen, is
annulering of terugname niet mogelijk. Tenzij deze niet voldoet aan de
gebruikersnorm in het normale verkeer. Nordic Office BV beoordeelt of het
bestelde en geleverde product niet voldoet aan de gebruikersnorm in het normale
verkeer.
Leveringen van goederen in opdracht van een Nordic Office dealer aan particulieren/consument zijn gezien de veroorzaakte transport- en afleveringsproblemen alleen onder schriftelijke overéénkomst mogelijk.
Wanneer Nordic Office BV in opdracht van een dealer goederen bij de eindgebruiker/bedrijf moet leveren, is de aflevering achter de 1e deur op de begane grond van het pand (toegankelijk voor palletwagen). Bij afwijkingen op de losvoorwaarden vervalt de aansprakelijkheid op eventuele schades ten gevolge van deze afwijkende losactiviteit. Zie ook montage/inhuizen.
Voor bestellingen die bij een eindgebruiker/bedrijf afgeleverd moeten worden, dient een contactpersoon en een telefoonnummer aan Nordic Office gemeld te worden.
Bij proefplaatsingen worden de vrachtkosten doorberekend. Bij opdracht (boven € 2.500,00 inkoopwaarde) n.a.v. deze proefplaatsing volgt creditering van deze vrachtkosten.
Afhalen goederen.
Goederen kunt u in overleg ophalen op maandag en dinsdag van 08.30 uur
tot 17.00 uur. Andere dagen uitsluitend op afspraak.
Vracht- en administratiekosten.
Franco : Projectmatig kan worden gekeken naar Franco levering, dit is niet
standaard
€ 75,- Per
palletplaats : bij orders in Nederland - netto factuurbedrag excl. BTW. € 85,00
voor België..
Bij verzending van kleinere producten en/of onderdelen welke per post verzonden
kunnen worden brengen wij minimaal € 15,00 aan portokosten in rekening.
Wanneer de postzending retour komt en wederom zal moeten worden verstuurd,
worden deze extra kosten in rekening gebracht.
Montage /
inhuizen
Kosten voor montage / inhuizen worden berekend tegen een extra tarief,
afhankelijk van het aantal in te huren personen. Zie info op nordicoffice.nl.
Alleen geldig voor Nordic Office meubilair bij montage binnen Nederland, België
en/of Luxemburg. Bij de orderbevestiging van het te leveren meubilair, worden
deze extra diensten, op aangeven en goedkeuring van de opdrachtgever vermeld.
Mocht op locatie werkzaamheden uitlopen, dan volgt een afzonderlijk factuur
gebaseerd op nacalculatie.
Alle opdrachten dienen te worden voorzien van duidelijke instructies,
contactpersonen en inrichtingsplan. (zonder inrichtingsplan en/of
inhuisformulier kunnen montage-opdrachten niet worden ingepland).
Reclameringen
Dienen binnen 48 uur na aflevering per mail en vergezeld van een kopie van de
vrachtbrief en foto’s ter illustratie aan ons te worden gemeld. Bij omruiling
worden de u toegestuurde goederen gefactureerd en na retour ontvangst (alléén
in originele verpakking) gecrediteerd. Een reclamering geeft de Opdrachtgever
geen recht om haar betaling op te schorten.
Retourzendingen.
Worden alleen geaccepteerd met toestemming van Nordic Office BV en in de
originele verpakking. Onze chauffeurs mogen de retouren alleen terugnemen in de
originele verpakking. Retourzendingen zonder originele verpakking worden
niet gecrediteerd.
Garantie en
reparaties
Nordic Offcie BV staat in voor de deugdelijkheid en de kwaliteit van de door
haar geleverde producten en/of verrichte diensten, een en ander met
inachtneming van het volgende; Nordic Office BV verstrekt geen andere garantie
dan die door de fabrikant / leverancier verstrekt wordt. De verplichtingen van Nordic
Office BV gaan niet verder dan uit de
toepasselijke fabrieksgarantie voortvloeit.
Slijtage door normaal gebruik valt uitdrukkelijk niet onder enige garantie.
Geen garantie wordt afgegeven op de aan slijtage onderhevige delen van de
zaken, zoals bijvoorbeeld (doch niet uitsluitend) stoffering en armleggers.
De garantie omvat slechts het herstellen, respectievelijk het vervangen van de
betrokken zaken. Alleen wanneer herstellen niet als resultaat heeft dat het
goed naar normaal gebruik functioneert, worden goederen vervangen. Alle schade,
zowel directe als indirecte, ontstaan door het niet naar behoren functioneren
of ondeugdelijk zijn van de door Nordic Office BV geleverde zaken, valt buiten
de garantie. De betreffende zaken worden voor rekening van de Opdrachtgever aan
Nordic Office BV aan ons gezonden of klaar gezet bij de dealer voor retour bij
een eerst volgende levering door Nordic Office BV.
Iedere garantie vervalt indien de Opdrachtgever zelf reparaties of aanpassingen
heeft uitgevoerd of doen uitvoeren door andere dan Nordic Office BV, alsmede
indien bij het gebruik van de zaken de door de fabrikant/leverancier en/of Nordic
Office BV ons opgestelde voorschriften niet zijn opgevolgd, indien het
geleverde voor andere dan normale doeleinden wordt gebruikt dan wel het
geleverde op onoordeelkundige wijze wordt behandeld, gebruikt of onderhouden.
Garanties vervallen evenzeer bij een niet tijdige of niet juiste inspectie of
reclamering.
Indien de Opdrachtgever haar verplichtingen niet nakomt, wordt Nordic Office BV
als gevolg hiervan eveneens ontheven van haar (garantie)verplichtingen.
Nordic Office BV neemt verzoeken tot reparatie / claims onder de
garantiebepalingen alleen in behandeling indien deze zijn voorzien van een
retour- of reparatiebon en/of kopie van de factuur met een duidelijke
klachtomschrijving.
Aansprakelijkheid
De aansprakelijk van Nordic Office BV is beperkt tot nakoming van de hierboven
genoemde garantieverplichtingen. Behoudens opzet of roekeloosheid van haar
leidinggevenden, is Nordic Office BV niet aansprakelijk voor enige schade,
direct of indirect, van welke aard dan ook, die de Opdrachtgever, diens
personeel of andere hulppersonen, of een derde mochten lijden ten gevolge van
de ondeugdelijkheid van de door Nordic Office BV geleverde zaken of verrichte
diensten, alsmede voor schade ten gevolge van niet-tijdige, onjuiste of
onvolledige levering van de betreffende zaken of diensten.
Slechts indien en voor zover zou worden vastgesteld dat Nordic Office BV
ondanks het hiervoor bepaalde voor enige aldaar bedoelde schade aansprakelijk
is, geldt dat haar aansprakelijkheid in ieder geval beperkt is tot de hoogte
van de eventueel voor haar bestaande verzekeringsdekking dan wel, indien geen
verzekeringsdekking mocht bestaan om welke reden dan ook, tot de factuurwaarde
van de door haar geleverde zaken waarmee haar aansprakelijkheid samenhangt. In
geen geval gaat de aansprakelijkheid van Nordic Office BV jegens de
Opdrachtgever verder dan de aansprakelijkheid van de fabrikant of leverancier
jegens Nordic Office BV.
Het voorgaande heeft zowel betrekking op de contractuele en buitencontractuele
aansprakelijkheid van Nordic Office BV.
Opschorting en
ontbinding
Indien de Opdrachtgever niet, niet behoorlijk of niet tijdig voldoet aan enige
verplichting, die voor hem uit de met Nordic Office BV gesloten overeenkomst of
een daarmee samenhangende overeenkomst voortvloeit, dan wel indien het aan
ernstige twijfel onderhevig is of de Opdrachtgever in staat is aan zijn
contractuele verplichtingen jegens Nordic Office BV te voldoen, alsmede in
geval van faillissement, surséance van betaling, schuldsanering, stillegging,
liquidatie of geheel of gedeeltelijk overdracht al dan niet tot zekerheid van
het bedrijf van de Opdrachtgever, waaronder begrepen de overdracht van een
belangrijk deel van zijn vorderingen, is Nordic Office BV gerechtigd zonder dat
ingebrekestelling is vereist en zonder rechterlijke tussenkomst, hetzij de
uitlevering van elk dezer overeenkomsten voor ten hoogste zes maanden op te
schorten, hetzij deze geheel of ten dele te ontbinden, zulks zonder dat zij tot
enige schadevergoeding of garantie gehouden zal zijn en onverminderd de haar
toekomende rechten. Gedurende opschorting is Nordic Office BV bevoegd en aan
het eind daarvan is zij verplicht te kiezen voor uitvoering, dan wel voor
gehele of gedeeltelijk ontbinding van de opgeschorte overeenkomst(en).
In geval van opschorting wordt het bedrag van de overeengekomen prijs onmiddellijk opeisbaar, onder aftrek van eventueel reeds voldane termijn(en) en van de ten gevolge van de opschorting door Nordic Office BV bespaarde kosten, en is Nordic Office BV bevoegd om de ter uitvoering van de overeenkomst door haar gereserveerde, in bewerking genomen producten, materialen, onderdelen en goederen voor rekening en risico van de Opdrachtgever te doen opslaan.
Overmacht
In geval van verhindering tot uitvoering van de overeenkomst door overmacht, is
Nordic Office BV gerechtigd om zonder gerechtelijke tussenkomst hetzij de
uitvoering van de overeenkomst voor ten hoogste zes maanden op te schorten,
hetzij de overeenkomst geheel of ten dele te ontbinden, zonder dat Nordic
Office BV tot enige schadevergoeding gehouden zal zijn.
Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buitenkomende oorzaken, voorzien of niet-voorzien, waarop Nordic Office BV geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor zij niet in staat is haar verplichtingen na te komen. Daaronder worden ook werkstakingen in het bedrijf van Nordic Office BV of van derden begrepen, alsmede de situatie waar leveranciers van Nordic Office BV in gebreke blijven.
Nordic Office BV heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen indien de omstandigheid die (verdere) nakoming van de overeenkomst verhindert, intreedt nadat zij haar verbintenis had moeten nakomen.
Rechts- en
forumkeuze
Op iedere aanbieding, offerte, overeenkomst en/of rechtsverhouding tussen Nordic
Office BV en de Opdrachtgever is uitsluitend het Nederlands recht van
toepassing. Toepassing van het Weens Koopverdrag wordt hierbij uitdrukkelijk
uitgesloten.
Geschillen zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te Leiden.
Deze voorwaarden
zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel te Leiden d.d.
01 er 2022 onder nummer 88507734